scaryshit.

Nu har det hänt ännu en gång. Jag blev rädd i en mataffär mitt på dagen igen. Igår åkte jag till Lidl för att handla ett par grejor. Jag åkte själv för Andreas mådde inte så bra. Där inne kommer en afrikansk kille fram till mig, pratar engelska, och frågar mig om några varor han håller i. Jag fattar ju att han inte undrar sånt egentligen utan bara vill snacka med mig.. Sen ropar hans kompisar och han säger "wait, i'll be right back". Jag fortsätter handla och ser att han går runt o småkikar på saker.. fast ännu mer på mig. Följer efter mig. Då blir jag lite rädd. Jag ringer Andreas och säger att han måste komma till affären. Även om inget kanske skulle hända i affären var jag rädd att de skulle stå o vänta utanför på mig.. och vad är en tjej mot 3-4 starka killar? De skulle säkert lätt och ganska smidigt kunna dra in mig i en bil eller liknande obemärkt..

Killen kommer senare fram till mig igen och snackar. Småpratar lite om varor igen, sen säger han vad jag misstänkte innan: att han egentligen vill träffa mig igen någon dag "för att han är ny i Sverige och har inga kompisar". Jag försöker vara så trevlig som möjligt och säger "nejtack"..
"it was nice to meet you.." säger han och går. Sen kom Andreas och jag kände mig lugn igen, såg killen inte mer.

Jag fattar inte. Jag har aldrig blivit förföljd på nätter eller kvällar, men det ska tamefan hända 2 ggr i olika mataffärer mitt på blanka dagen. Då man minst tror att sånt ska hända. Det roliga är också att jag har sett ut som fan själv båda gångerna. Osminkad, myskläder, skitigt hår i en knut på huvudet, röd i ansiktet osv. Och DÅ ska de ragga?! Rädd blir man och man känner sig väldigt hjälplös på nåt sätt. Man kommer liksom inte på vad man ska säga eller göra. Obehagligt. Så nu kommer jag ännu en gång våndas över att åka själv o handla även om klockan är mitt på dagen.

Även om det inte hände något nu och den här killen verkade trevlig, och han kanske bara ville ha vänner så kan man aldrig vara säker! Tyvärr är vi tjejer det svagare könet, man kan aldrig vara för försiktig eller för misstänksam. Det kan gälla livet! Våldtäkter kan ske när som helst och vart som helst, och ruskigt nog alldeles för ofta.. Gå aldrig ensamma tjejer, lova!

Kommentarer
Postat av: bette

nä, precis vad jag jämnt sagt. pepparspray eller överfallslarm. japp.

2009-03-29 @ 13:12:44
Postat av: anna

UPPDATERAAAAAAAAAAAAAAAAAaaa

2009-03-31 @ 14:56:15
URL: http://anniwiwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0