halleluja

Idag var vi uppe med tuppen på en söndag för att gå till kyrkan kl. 10.. ja, ni hörde faktiskt helt rätt. Lina&Andreas gick till kyrkan på en söndagsmorgon.

Ja, gick i gick.. vi kom inrusande 5 minuter för sent, och alla tittade när vi försökte mosa ner arslena i den enda bänkplats som fanns kvar på ca 30 cm. Varför är det så pinsamt och jobbigt att komma försent till kyrkan?

Ja, nu är det inte så att vi gått o blivit troende sådär på en helg. Vi var faktiskt bjudna till en konfirmation till Andreas brorsdotter.

Varför blir man så fnissig i kyrkan? Andreas o jag försökte sjunga psalmer. Jag kan ju läsa noter ganska hyfsat så det gick ju okej, men Andreas träffade inte en enda ton rätt, vilket var ännu roligare (vilket gjorde att han klämde i ännu mer.. de enda som "sjöng" högt var alltså Andreas, en tant och prästen.. haha)

Sen förlät prästen oss för alla våra synder. Det känns ju bra, allting frid o fröjd alltså. Skönt. Nu slipper jag tänka på det något mer.

Kommentarer
Postat av: Anna

säger som jag brukar säga...UPPDATERA! :]

2010-06-18 @ 15:45:16
URL: http://anniwiwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0