årets första glass!

Ja, jag är kanske lite sen men jag är heller ingen glassmänniska.. Men idag kände jag att det var dags. Solen sken, folk satt ute på stan och runtomkring klippte man faktiskt gräs. Då doftar det sommar!
Fösta glassen brukar bli en nyhet för nyfikenhetens skull. Jag testade nya Magnum gold, och Andreas nya Cornetto freestyle "bröllopsglassen".

Magnum gold, ja det var faktiskt guldig på utsidan, men det var mjölkchoklad. Inuti vaniljglass med kolasås & havssalt! Det smakade inget salt så ni kan vara lugna.. Däremot smakade den lite lakrits ibland. Skumt?
Var väl okej, men ganska "mastig". Jag äter hellre något fräschare.. (typ Solero är min favvo)

Andreas glass var också okej det lilla jag smakade, men struten är gigantisk så om min var mastig var nog hans dubbelt upp! Det var också vaniljglass med kolasås o choklad, med pecannötter.

 


Var tvungen att visa att den var guldig. Snygga jag, första bilden påminner om Egoinas bild-poser.
Den andra är nog mer jag! ;) haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0