Woho, idag joggade jag 1 km!

Ja, nu vet jag att ni sitter och tänker, "det är väl inget?" Nej, egentligen inte, men för MIG är det fantastiskt bra! Jag har nämligen inte kunnat jogga på väldigt länge pga mitt knä. Men idag tänkte jag, nu får det bära eller brista, för jag har inte känt något på länge och har varit duktig med mina powerwalks (som inte känns speceillt utvecklande längre). Tog 3 km spåret: powerwalk de första 2 km som uppvärmning och sen joggade jag sista kilometern, utan stopp. Och inte alls ont i knät! :) Yes!

1 km är inte mycket, men det är åtminstone en början, särskilt när man inte joggat på väldigt länge och haft problem med knät. Ska fortsätta såhär ett tag nu, och sedan öka sakta. Målet är att kunna springa 3 km, så småningom.
Får hoppashoppashoppas att inte mitt knä börjar krångla igen.

Det är skönt att kunna ha ett mål, inte bara något som innebär en målvikt, utan att ha ett mål som innebär utveckling också! Hoppas det kan motivera mig, för jogging är annars ganska trist! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0