"Det är Robin Hood jag vill ha!"

Ikväll var vi och såg Robin Hood på bio. Den har visst gått i 2 månader, har lixom missat det helt. Fick med mig Andreas, som hellre brukar vilja se film hemma, men denna film passade oss båda. Han gillar action, riddare osv. och jag gillar historia.

Denna film om Robin Hood handlade om hans liv innan Sherwoodskogen och "ta från de rika o ge till de fattiga". Här får man veta hur han lärde känna bl.a. Lille John, Marion och hur Kung John blev kung.

Bra film tyckte vi båda! (intressant tyckte jag, coolt tyckte Andreas?) Nu är man lite sugen på att se Disneyversionen, inte minst för att den tar över där den här filmen slutar!

Btw, Russel Crowe är en ruskigt bra skådespelare. Dock lite gammal, han var snygg som ung, men han har fortfarande "den där blicken", inte sant?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0