Ja, uppdatering var det ja..

Bloggtorka på senaste tiden. Har inte haft något kul att berätta, that's why. Och jag skriver gärna inte om "idag har jag gjort det och det.." eftersom jag själv tycker det är trist att läsa sånt. Jag har typ skitmycket plugg, så det är typ det enda jag gör. Försöker vara lite social då jag kan.. Men just nu är det svårt när vi ska ha läst typ 25 böcker på 5 veckor. Barn och ungdomsböcker. Lite att ta sig igenom alltså, men mycket är ju bra så det går an.

Öhm, ja.. Nåt kul var det ja.

Jo, mitt nya uttryck är GRÄVLING (bör uttalas med lite skårrande R, för bästa effekt)
Kanske ni har hört på en reklamsnutt som går på radio. Elgiganten tror jag det är. En gubbe som säger typ (detta är min version av den, var längesen jag hörde den men ungefär såhär..):
-När du handlar hos oss så får du en liten mammut på köpet.
-(Annan gubbe) Nej, du får en cykel på köpet
-Ja, när du köper en mjukglass
-Nej, när du handlar våra kampanjvaror.
-Ja, hos oss får du grävling.
-Nej, hos oss får du råd!

Min humor rakt igenom.. (ja, jag vet). Därifrån har jag fått uttrycket grävling och använder det till mycket.

Fan va grävling!
Grävling också!
Men gud, så grävling.
Du är allt en liten grävling.. 

Detta fick Jonna stå ut med på jobbet i helgen. Vi var båda väldigt trötta så vi höll på att fnissa ihjäl oss. Dessutom var det bara vi som tyckte det var kul. Ingen annan förstod. "Asså, ni två".. fick vi bara höra. Vad menar dom med det? Att humorn ligger inom familjen. Va? Nähe?



Sorry för den tjejer.. Trösta er med att vi alla är lika fula på bilden..
Och lika snygga i verkligheten förstås ;)


Kommentarer
Postat av: Jonna

en GUUREÄÄVLINGGG är en icke påkörd grävling..eller hur var det?

2009-05-30 @ 00:17:02
URL: http://jonnagothlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0