Lina undrar..

Varför alla i Markbacken äger en kamphund av något slag? Jag har sett många raser, med många utseenden.. alla kamphundar! Vissa låter dem gå lösa, springa runt och busa, springa fram o hälsa på folk..

Häromdagen när jag kom från bussen hamnade jag framför en kille med sin kamphund. Hunden blev genast "busig" och studsade och flög omkring i kopplet. Ja, han satt i koppel faktiskt, men ett såndär som kan bli hur långt som helst och är väldigt tunt. Ägaren lät sin hund bita i kopplet och vara helt galen, morra och skälla.

Jag var livrädd, men skulle jag börja springa skulle säkert hunden också vilja göra det. Jag försökte verka lugn och cool, för det säger Ceasar att man skall vara. Hade dock i tankarna att när som helst skulle hundfan säkert lätt bita av det tunna kopplet och springa fram till mig och.. gud vet vad. Då skulle jag nog inte kunna göra som Ceasar säger längre..

Så till alla hundägare i Markbacken:
1. Håll era hundar kopplade..
2. ..i ett ordentligt jävla rep..
3. ..men bara om ni är så pass starka att ni kan klara av att hålla emot hundens kraft..
4. ..men helst av allt; skaffa chihuahua istället!

 

    
De ser hungriga ut... De skulle lätt kunna äta en chuhuahua till frukost.

Kommentarer
Postat av: Moonzanna

Hej !

Sveriges största armbandsshop Bracy.se erbjuder dig att inleda ett samarbete genom din blogg.

Intresserad?

Maila mig isåfall på [email protected] så mailar jag dig mer info.



/ Sanna

2009-02-13 @ 17:27:41
URL: http://moonzanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0