ångest o avis? näää, inte jag inte..

Här kommer man hem efter att få GÅTT hela vägen från Universitetet till Markbacken (är väl typ 5-6 kilometer..) eftersom kedjan låste sig på cykeln. Efter den promenaden (i converse-skor..) var jag trött men tyckte ändå det var ganska bra för då slapp jag gå till gymmet, träningen var ju redan avklarad..trodde jag! För när jag loggar in på FB ser jag detta:



En mils löpning? Ungefär halvvägs skulle jag ligga i fosterställning i ett dike och ropa på hjälp..

Havregrynsgröt? Om jag nu möjligtvis skulle lyckas springa en mil skulle jag då aldrig komma på tanken att skämma bort mig med klisterkletsgröt. (När ambulansen väl hittat mig i diket och konstaterat att jag faktiskt inte kommer att dö av lite löpning skulle jag be dem skjutsa mig hem.. och stanna på närmaste pizzeria efter vägen!) 

Mmmm? Sen när blev havregrynsgröt gott? Finns det verkligen någon som ärligt kan säga att klisterklet är gott på riktigt?

Fast å andra sidan är uttalaren expert på att lura sig själv.. En riktig expert!
Bortförklaringar (det ser ut o bli regn va..? Jag har ju haft en sån jobbig dag i skolan..)
och tjejmatte (en pizza = +1 Och en morot = -1.. så då blir det +-0 Eller?) är liksom min grej.

Men nu äre andra puckar syrran! Jajamen! Jag har börjat en nyttig diet igen (10 timmar avklarade! Tjohooo!) och motionerat (ofrivilligt från skolan när kedjan fastnade..) Hurtig och nyttig är mitt mellannamn numera.. Ser du något svischa förbi ditt fönster morgon eftermiddag kväll är det bara jag!...

..fast troligen svischar det nog inte.. jag löper antagligen bara om någon av grannens pitbulls är efter mig eller liknande. Att gå är min grej. Promenera är mitt mellannamn! 

Vilket leder till att Lina Anna Maria Hurtig och Nyttig Promenera Göthlin säger tack o hej! 


Kommentarer
Postat av: Jonna

jag tycker om gröt! :)

2009-09-03 @ 15:15:14
URL: http://jonnagothlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0