Det finns inget dåligt väder..?

Lite regn har väl ingen dött av tänkte jag. Jag hade ju faktiskt panerat att gå på morgonen/förmiddagen. Förr hade jag tagit regnet som en ursäkt att inte behöva gå. Mitt nya liv går efter det gamla ordspråket "Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.."

Trodde jag.

Kommer ut på trappen. Lite slött duggregn. Bra, jag kommer knappt märka av att det regnar. Går 50 meter. Splash. Vad fan hände? Hällde någon en hink vatten över mig just? Ramlade jag ned i en brunn? Hm, nä, bara lite spöregn.. Regndroppar stora som valnötter öser ner i 500km/timmen.. Jaha, äsch men jag har ju min nya regnjacka! Drar ner luvan och går 50 meter till.. (Hm, är det verkligen ingen som förföljer mig med hinkar fyllda med vatten som kastas över mig med jämna mellanrum?) Går 20 meter till. Stannar. Försäkrar mig om att jag inte ramlat ner i en vattenfylld brunn som jag vadar fram i. . Inget spår av någon förfäljare med hink heller.. Fan.

Okejokej, i get it! Det finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder! Så, för fan, nöjd!?

Springer hem.. 40 min powerwalk 10 min intervall-gång, check!

 

Kommentarer
Postat av: Anna

hhiihi dom är miiina:D aa lite galen var hon allt! men hon lugnade ner sig till slut..

2009-08-27 @ 19:15:07
URL: http://anniwiwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0