påskfirande..i vår familj

Igår jobbade jag hela 3 timmar sen fick jag gå hem.. (folktomt..) Så det blev bara 3 timmars lön denna helg..tyvärr var jag tvungen att tanka för att komma till jobbet så jag gick nog minus ändå tyvärr..

Jag och syster drog ut till mamma i vårvädret. Med solbrillor på, nervevade rutor, tutningar och högsta volym på "Flo Rida" körde vi upp på uppfarten till huset.. Tyvärr reagerade ingen förutom lillasyster som lyfte lite på ögonbrynet och undrade vad fan vi höll på med typ.. Vill man ha uppmärksamhet fungerar det tydligen inte hemma hos oss iallafall.. så ni vet.

Vi gjorde iallafall påskmiddag tillsammans..sjungandes. Ja, för så funkar det i våran familj. (Ungefär som på den där reklamen när hela familjen sjunger i stämmor i badrummet. Det är typ vi..) Andreas blev en aning chockad när han kom förbi för att äta.. men han fick ju iallafall höra på musik från ett annat århundrade när Mormor satte igång..

Vi har kul i vår familj. Synd att vi är så tjattriga och högljudda.. vi skrämmer liksom bort folk. Ungefär som på julafton när alla vi inklusive kusiner och moster sitter och sjunger med i Askungen (ni vet när alla råttor sjunger..) med samma pipiga ton.. Andreas fick en smärre chock första gången han var med. Andra gången satt jag i hans familjs tv-rum och var tvungen att bita mig i handen för att inte sätta igång att sjunga..

Fast det spelar ju ingen roll egentligen. Förutom den musikaliska biten som går i generna tycks vi inte heller skämmas för något ute i allmänheten.. Sicken tur ni har va? Gratis underhållning på vår bekostnad.. (Man kanske borde ta betalt snart..?)


Julfirande.. ser ni råttorna? ;)

Kommentarer
Postat av: Jonna

"säätt igång nu skynda iila vi har inte tid att viila, klänningen den ska vi klara, ja vänta lite bara!"

2009-04-13 @ 21:23:46
URL: http://jonnagothlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0