Överseende?

"Det har skett en liten försening med dina glasögon, vi hoppas du har överseende med detta. Trevlig helg!"

Liten försening? 2 dagar beräknat blev istället 2 veckor. Tänker inte namnge någon firma men "se klart med expressfart"  kan tydligen tolkas olika..

Om det är en snigel som levererar mina glasögon, i ett paket på ryggen, kan jag förstå. Då är det antagligen expressfart ur en snigels perspektiv. Då kan jag gå med på det. Men antagligen använder de sig av posten..

Så vem ska jag skylla på när jag säger "Nej, men tjenare Leif "Loket" Ohlsson"! till grannens dotter, när jag skriver en uppsats om "gynnsam bananodling i Antarktis" på tentan på onsdag istället för att analysera skönlitteratur eller serverar strömmingsmackan i helgen med vaniljsås? Va, va, vaaaaa?                                     Lensfuckingway.

/blindstyret (som kan se eftersom hon har linser men vill uttrycka sin missnöjdhet på något sätt..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0