pandafadder

Jag har länge funderat på att bli fadder för något djur på WWF. Igår såg jag en repris på tv-programmet "Djur i fara" med Linda Isaksson. Hon presenterade djur som var utrotningshotade. När hon visade pandorna började jag gråta i floder (hon också!). Så otroligt fint djur håller på att dö ut. Man uppskattar att det finns omkring 1600 kvar ute i det vilda, vilket bara minskar då man bygger fler och fler städer och hugger ned bambun som pandorna lever på. WWF behöver pengar till att t.ex. bygga fler pandareservat. Jag hjälper gärna till med ynka 100 kr i månaden för att pandan skall få en chans att överleva. Jag tycker ni ska hjälpa till också. Skippa fikat eller (ännu) ett linne en gång i månaden och skänk istället till något djur som får lida för att människan är så jäkla egoistisk! http://www.wwf.se/insamlingsportal/



Och nej, jag har inte blivit betald eller tillsagd att säga detta i min blogg. Det är mina egna ord och för en gångs skull är jag helt allvarlig, eftersom jag tycker det är så himla synd att fina djur skall behöva dö helt i onödan pga oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0