hundvakt

Idag är jag hundvakt till lille Edvin. En liten svart cocker spaniel på kanppt ett halvår. Energi 100%, och stark, ser han en fågel, katt eller något ute flyger jag efter i kopplet. Katterna är dock lite sura på mig för att jag dragit in en väldigt nyfiken svart stor jycke i deras hem. Får väl fjäska med lite makrill senare när han åkt hem. Har nyss kommit hem från en låångpromenad, som tog säkert dubbelt så lång tid som den brukar göra. (det är nämligen väldigt viktigt att nosa varannan meter)

Ja, och dieten går väl ganska bra den med.. tror jag. Är mätt för jämnan, av väldigt lite. Vilket är bra. Kan fortfarande inte se om det gett ngåot resultat på vågen men sålänge jag mår bra bryr jag mig inte.
Håller förresten just precis på att göra GODIS! Jajammen, okey inte riktigt godis, äter ju inget med socker i men man kan faktiskt göra ändå. Det är på 70%:ig choklad (utan socker), vispgrädde, smör (kokas ihop) hackade nötter, arrakessens, in i kylen, sen rullar man små bollar i kokos. Detta är dock ett experiment så vet inte om det är gott än men grunden är ju chokladtryffel så det kan väl inte gå supersnett iallafall?  (Och ja, man får äta hur mycket vispgrädde och smör man vill typ!)

Ja, lite choklad kan behövas, jobbar från 13 till 22 imorgon, shoppingkväll på Marieberg minsann. (kom inte dit)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0