ännu ett nytt försök...

..till att gå ned några kilon. Denna gång provar jag att inte äta några kolhydrater, och ersätta dem med fett! (helt galet, jag vet!) Har tänkt på det här med GI länge, men funderat på om det verkligen var värt det och om det skulle funka (jag menar, pasta och bröd är en stor uppoffring och måste därför tänkas igenom noga! haha), på senaste tiden har jag dock hört mycket bra om Dr. Annika Dahlquist teori "Low Carb - High Fat" och då fick det mig att iallafall testa en period. Och det var inte bara Blondinbellas prat om det som fick mig att fundera, utan min egen mormor har testat detta nu i över en månad och gått ner 5 kilo! Då tänkte jag; ja, jag har ju bannemig fått hälften av mina gener från den sidan, då borde det fungera på mig också!

Så i nästan en vecka har jag nu skippat pasta, ris, potatis, bröd, havregryn osv. Det jag inte riktigt vågat mig på än att äta riktigt feta saker, det känns lite läskigt eftersom man alltid fått höra "fett är dåligt". Till frukost kan man till exempel äta bacon! Man får (och ska) även äta mycket "riktigt" smör, massa ost, majonäs, youghurtar. Och alla lightprodukter är förbjudna! Så länge det inte är socker i, men fett, så är det bra mat! Så nu går jag och läser på allt i butiken, eftesom man får äta sådant som inte innehåller mer än 5 kolhydrater/100 g.

Ja, ett ganska svårt uppdrag för en pasta/bröd älskare men jag har redan stått ut en vecka (vilket är den svåraste perioden) och känner mig faktiskt redan smalare! Så heja på mig, jag SKA klara det! ;) Minst 5 kilo som mormor iallafall!

Håller er uppdaterade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0