Jag i ett nötskal

Jag handlar med mamma i mataffär. Vid ett bord finns provsmak på äpplen, självklart smakar vi eftersom vi lever efter "gratis är gott".

Jag: -De var ju skitgoda, smakar precis som äpplen som växer på träd!

Vad jag menade var att jag tyckte de smakade som svenska "trädgårdsäpplen" .. Hm, ibland har man inte alla indianer i kanoten.

På tal om kul uttryck, det har visat sig att vi alla i familjen, tjejer åtminstonde, är ganska bra på att säga dumma grejer. Som syrran när vi hade slutat jobbet tillsammans en helg och vi är på väg till bussen. Vi tar en genväg över en ganska blöt gräsplätt och hon uttrycker sig:
-Åh, det känns typ som att gå i kladdkaka.
Hm, ja, det var ganska kul just då iallafall, jag och alla andra skrattade så vi grät. Just nu inser jag att det egentligen inte var så roligt. Vi måste ha varit jävligt trötta efter det arbetspasset helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Kul att höra att de finns fler som jag, säger alltid knasiga saker..

2008-03-11 @ 13:09:17
URL: http://www.totinona.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0