i lööv kids.

Jag ska putsa fönstren idag.. varför? Jo, en liten miss cat har satt en del spår när hon tittar på gamla gubbar och fåglarna utanför fönstret. Mad tanke på att hon äter med tassarna (på något konstigt sätt) så är det väldigt.. tassigt!

På tal om kladdigt. I förrgår städade jag lite i coffeshop när jag jobbade.. putsade fint överallt och även glasmontern till glassen glänste så vackert. 3 minuter senare kommer 5 ungar rusande "vi ska få glaaaaasss".
Dessa fem ungar och deras tio små händer flyger genast upp på glaset. "vad är det, vad är det, vad är det, mamma en såån vill jag ha" . Värre blir det, de lixom glider åt sidorna också; med munnen!  Sedan tar de tag ändå längst upp med händerna och glider långsamt ner medan två andra står och bankar sönder rutan. (självklart säger mammorna ingenting). Jag får fram "ni får nog vara lite försiktiga med glaset", vilket såklart leder till arga blickar från mammorna. Ååh, vad jag älskar barn och deras vänliga föräldrar.

Förresten pissade en unge på golvet igår framför kassan. Det var kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0