vattenaerobics

Igår testade jag vattenaerobics. Lät ju intressant tänkte jag.. Intressant VAR det, minsann.. För det första var väl jag yngst där. Hälften pensionärer, hälften 30+, jag + två andra i 20-års åldern. Det första vi fick göra var att sätta på oss en typ av flytväst som man spänner runt magen.. Mycket sexigt. Sen fick vi två "paddlar" som skulle användas för att få lite motstånd i vattnet när vi rör på armarna. Jaha, tänkte jag, det här känns ju faktiskt lite pinsamt rent utav (jag kan gå ganska långt annars i pinsamhet).  Eller njaa.. droppen gick nog när hon satte på denna låt:



Just där ville jag bara knäppa av flytvästen lite diskret och sjunka.. Men jag bet ihop, flaxade hejvilt med mina paddlar och trampade vatten, och även om det inte kändes som ett träningspass har jag faktiskt lite träningsvärk idag. Men igår var nog första och sista gången jag testade detta.. tills jag blir pensionär åtminstonde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0