Gym-premiär

Japp, idag var jag på gymmet första gången. Alltså, själva gymmet med träningsredskap o grejer. Har ju förut bara varit med på gruppträningarna. Känns skönt att man nu kan gå och träna utan att behöva passa någon tid, och träna i sin egen takt. (även om jag fungerar bäst när någon skriker på mig vad jag ska göra!)

Tränar efter nautilusmetoden. (Går att läsa om här) Vilket innebär att man lägger upp ett progam efter personens önskemål (jag ville forma kroppen och träna alla delar lika mycket, inkl. kondition) Nautilusmetoden menar att man inte skall behöva träna varje dag för att få resultat, utan att det räcker med runt 2 ggr i veckan á 30 minuter (det är ju ingenting!) och att vilan emellan är viktig. Jag kommer varva detta med gruppträningarna. 

Ja, det känns riktigt bra just nu faktiskt när jag kommit igång ordentligt,och 30 minuter är ju ingenting! Känns nästan för bra för att vara sant, men det ska ju vara en effektiv metod så man får väl se! ;) (självklart måste ju kosten vara hälsosam också för att reslutat ska synas, haha)

Ja, nu sitter jag här och tyckte jag var värd en bit 70% choklad till kaffet, såg nämligen ett program idag om just RIKTIG choklad och att det är jäkligt nyttigt. Innehåller mer antioxidanter är blåbär och vin (vilket jag trodde innehöll mest?!) Till och med fettet i är bra för kroppen. Men då ska det självklart inte vara en Snickers , utan en med hög kakaohalt.

Oj, vad INFORMATIV jag var idag, mycekt fakta på en gång från en som inte brukar bry sig så mycket?
Nä, nu är det tvättid på gång. See ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0