fy faaan

Var nyss inne på en blogg där det fanns ett klipp på hur pälsbranschen funkar. Kunde inte ens titta 30 sek innan tårarna bara rann ner. Var tvungen att stänga ned. Blir så jävla förbannad och ledsen och förstår inte hur man ens kan göra något sådant. Visst finns det djurmänniskor och icke djurmännsiskor men att slå hundar/katter halvt medvetslösa och sedan skära bort pälsen när de fortfarande lever och sprattlar och skriker.. vem kan göra något sådant? För mig är det helt obegripligt! Jag är uppvuxen med alla sorters djur och för mig är djur som vilken familjemedlem som helst. Jag lider mer av att se ett djur plågas än en männsika, (sorgligt nog kanske?).
Tyvärr köper folk pälsar som aldrig förr nuförtiden, även fast fuskpälsar kan vara minst lika fina. Hoppas folk vet vilket samvete de går och bär på egentligen. Det är egentligen bara efterfrågan som styr detta.

För er som är nyfikna på vad jag såg kan se klippet på Stina-Lees blogg. (stinalee.blogg.se)
Men jag rekommenderar det inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0