skopunkten-stalker

Igår lyckades jag få med min gubbe på shopping. Ja, ni hörde rätt. Vi var i alla skoaffärer. Först Skopunkten. Provade ett par skitsnygga skor, de enda 37:orna som fanns. La tillbaka dem medan jag skulle gå och kolla resten tills Andreas kom. När jag skulle visa honom har en liten skitunge tagit dem. (Hon passade inte ens i dem, och var typ bara 12!) Hon går runt och kollar andra skor. Jag följer efter. Till slut märker hon att jag förljer efter och ser lite besvärad ut. Jag låtsas prova skitfula skor istället. Hon går tillbaka till skostället.
Jag tänker "Yees, hon vill inte ha dem".
Hon: Mamma, ska jag ta de svarta istället?
Jag tänker: Jaa, gör det. Snorunge!
Hon: Nää, de andra ser mer stilrena ut..
Jag: Neeeej!! Ursäkta.. "stilrena"? och 12 år? -Ge mig dem!
Innan jag hunnit hoppa på henne tar Andreas tag i mig och föreslår att vi kan titta på Marieberg istället.
Lika bra det kanske.. inser jag nu. Dessutom hittade jag ett par finare. Eller Andreas gjorde, faktiskt. Och de var snygga! :)

Nu är jag hemma hos mams och Paps och kattungarna. Andra mamman får nog sina inatt också. Hon ligger och flåsar/krystar i vår vita fåtölj. Så jag ska leka barnmorska nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0