Plastpåse-kriget

Det pågår ett krig i området där jag bor. Jag har valt att kalla det "plastpåse-kriget".
För ett tag sen lärde Wang mig att om man inte varit smart nog och satt en plastpåse på sin cykel för att den inte ska bli våt, kan man lite smidigt (helst också smygandes och vakandes) ta en plastpåse från en annan cykel i närheten. Ganska smart tyckte jag och kände även att man inte borde få så stor ångest av att stjäla en plastpåse från någon värd 50 öre. Dock är det fler som tänker likadant, vilket jag snart insåg.. Jag har nämligen alltid undrat vart min plastpåse tagit vägen när jag varit så duktigt och satt på den på cykeln för att den inte skall bli våt. Konstigt nog har alltid granncykeln en alldeles snarlik påse. Efter att ha vakat över detta mysterium i några dagar ser jag plötsligt ett mönster. Alla gör ju fanken som Wang lärde mig! Min Indiska påse har t.ex. vandrat från den ena granncykeln till den andra (känner igen den eftersom det är en mkt gammal Indiskapåse), säkert på 5 olika cyklar på bara en vecka! Visst är det trevligt att vi grannar kan dela med oss av våra pås-skydd på cyklarna, men va fanken! Funderar allvarligt på att gå och dela ut plastpåsar (som vi råkar ha ett överskott av här hemma) till alla i området så man kan få ha sin cykel torr, eftersom det tydligen är svårt att leta på en egen (för 50 öre!)
Kriget fortsätter. Lina får fortsätta att cykla till skolan med våt häck..

Kommentarer
Postat av: Wang

Kriget fortsätter! Men visst är det kul? Dagens lilla "kriminella" äventyr ;P

2007-05-31 @ 02:00:55
URL: http://littleblackcloud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0