filmcrew och katter

Torsdagmorgonen börjar med att jag genast blir pigg när jag vaknar, så:
Jag: Hallå älskling, det regnar
Andreas: Mmm..
Jag: Vad ska vi göra idag?
Andreas: <suck> vet inte..
Jag: Vi måste hitta på något!
Andreas: Mmm.. Jo, vi kan ju inte sitta i lägenheten hela dagen.

Klockan fem har vi fortfarande inte hittat på något, och sitter och kollar på en film från 80-talet (noterar jag på deras frisyrer). Jag känner en himla entusiasm från min partners sida.

Halv sju åker vi i allafall hem till mams och paps. Vi blir bjudna på fläskfile och potatisgratäng, och pannacotta med hallonsås till efterrätt. Smaskens.

Pappa berättar den goda nyheten om den största händelsen som skett någonsin i byn.
Ernst är där och spelar in Sommartorpet (bara ett hus ifrån där pappa jobbar). Och igår hade Ernst gäster.. Jag fick en chock då pappa försökte få fram att de hette Felix och Fred, antog att det måste vara Fredrik och Filip! ("Ja, så kanske de hette" får pappa fram i min hysteri). I hela mitt liv i den lilla sketna byn har det inte hänt ett skit. En gång åkte 50 rallycross bilar (långsamt) igenom byn, det var kul. Jag och min syrra hade förberett händelsen noga med picnic på en kulle vid vägkanten. Men sån här kalabalik har det aldrig varit. När Filip och Fredrik kommer dit, då är det stort. Nästa vecka kommer även Aftonbladet, Martin Timell och Mat-Tina. Fatta vilken syn de får när de kommer till byn, bönder som står och gapar vid vägkanten med högaffeln i handen, miljontals katter (de har valt att renovera en lada hos den som har mest katter i hela byn, typ 30 stycken), tanter som springer runt i trädgården för att få en glimt av Ernst.. ja och så jag förstås med autografblocket i högsta hugg.. (Ne, men om jag vetat att F&F skulle dit så.. ) Iallafall, min gamla barndomsby håller på att bli känt i TV. Och jag som precis flyttat därifrån.
Jag kan inte låta bli att undra om det var jag som förstörde chansen innan?
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0