don't try this at home

När det gäller matlagning är det alltid krig här hemma.
Jag, som lagat mat ända sen jag var stor nog att lyckas klättra upp på en stol till spisen.
Andreas har lagat mat ända sen.. han flyttade hemifrån.
Jag tror därför att jag är duktig nog att improvisera, hårt!
Andreas läser på varenda förpackning och instruktion man kan hitta och har dessutom ett tidtagarur när han lagar mat.

Nu är det väl så att jag inte lyckas så bra jämt med min improvisation. Matlagning är helt okej, lyckas få ihop det mesta till något ätbart, ibland så bra att jag kan bjuda in kungen på en middag eller två. 
När det gäller bakning har jag upptäckt att det inte är lika lätt att "gissa" och försöka få ihop något bra på egen hand. Faktum är, jag misslyckas även med recept ibland.
Jag har insett att jag inte riktigt är där än när det gäller kakor och bullar.

Improvisera tex inte när ni gör hallongrottor. Även om det är få ingredienser.

                                    
Hallongrottor med recept           vs.           Hallongrottor när Lina gissar mängd av ingredienser

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0