nuförtiden..

Åh, jag blir så förbannad, utan att låta som en gammal tant men; dagens ungdomar. Nutidens fjortisar. Jag är så pass gammal att jag kan säga: på min tid.. var det minsann inte så här överdrivet fejk? när man (kan nog t.o.m räkna in mig där) var fjortis. Utseendet har väl egentligen inte genomgått en så stor förändring. Det är fortfarande blondering (då och då skall det dock färgas brunt för att visa andra att man har "egen" stil eller att någon annan cool person har gjort det nyligen), navelpiercing, högklackat vs. tofflor som gäller.
Men detta jävla snack mellan tjejerna! Jag blir såå förbannad.
"Jag älskar dig över allt annat, baby. "
Nog för att man tycker bra om sina bästa kompisar, men var för fan försiktiga med vad ni säger.
Jag älskar dig, är bland de finaste man kan säga till någon. Det ska användas med omsorg, inte för ofta och till någon man verkligen älskar. Vanligtvis pojk- eller flickvän. Men här skrivs det i vartenda jäkla sms, gästboksinlägg på lunar och istället för hejdå på msn. När ni någon gång skall ta mod till er och säga det till någon ni verkligen är kär i, hur trovärdigt blir det då om ni använder det som en normal hälsningsfras. Vad skall ni använda istället?
Iallafall, på min tid... (haha) sa jag och mina kompisar: Ha're bra, hörru. Det tål att slitas ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0