ett mysigt ställe.

Idag var jag hos tandläkaren.
Sammandrag:
- Jag gör mina vanliga undersökningar i Fjugesta. I väntrummet sitter två fjortonåriga tjejer och pratar om att deras snus är slut. Det är äkta Fjugesta-bönder det! ;) (Jag är faktiskt uppvuxen mittemellan Fjugesta och Vintrosa så jag tillhörde inte den typen av ungdom i mina yngre dar. Jag var blandras. Halv-fjugesta-bonde vs. Vintrosa-fjortis)
- En tandläkare kommer in och frågar om jag är Linus Johansson. Ööh? Nej?
- Jag har inga hål. Tjihoo. Men, "risk" för hål på alla mina visdomständer om jag inte skärper mig. Ajdå.
- Alla som snart är 19 ska mäta tandköttsdjupet. Det lät inte så jättetrevligt tyckte jag. Tanten sticker upp största nålen framför ansiktet. "Det är bara en sån här trubbig (!) nål jag ska sticka ner i ditt tandkött." BARA?!
Det var värre än att dra ut fyra tänder. Hon stack ner den trevliga trubbiga jättenålen mellan varenda jävla tand, ner i tandköttet, för att se om det började blöda.. Klart som FAN det börjar blöda! Helidiotiskt
-
Jag får komma tillbaka om två år. Då får jag betala eftersom jag är så gammal som tandläkaren uttryckte sig. tack
-
Jag tackar ja till att "vara så vänlig att fylla i en blankett" På typ 10 sidor. Jamenvisst.

Negativism har vi aldrig hört talas om eller? Jag tycker bara inte om tandläkare, särskilt inte Fjugestas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0