panik? neerå.



Morgon. Jag ligger i sängen och slår på Tv:n (har vridit tv:n så man kan titta i sängen, mycket praktiskt).
Tänker "fy fan vad det ser förjävligt ut i lägenheten, måste städa.. sen"
Klädhögar högt och lågt, nytvättad hög från igår, disk på alla ställen, dammtussar på golvet, vinglas brevid sängen, tvätt på tork i badrummet, osv. Telefonen ringer. "Hej det är Maggan (moster), kan jag komma om en stund? Jag skulle ju titta förbi i helgen. Neej, du behöver inte städa. Panikstäda inte nu för guds skull, jag bryr mig inte"
Panikstädningen är redan i 110 km/h speed.

Nu ser jag dock faktiskt bara fördelar med samtalet. Det fick mig att komma upp ur dvalan och sängen (och risken att ligga kvar hela dagen), lägenheten blev städad, disken bortplockad och tvätten inslängd lite smidigt i garderoben. I farten lyckades jag även komma ihåg att klä på mig. Poäng till mig! Detta borde hända oftare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0