Mås-fobi ! :S

Jag har blivit mås-rädd. Japp. Otäcka, äckliga, elaka varelser.
De har en längre tid bott på vårat tak, vilket innebärt flera tidiga vakningar på morgonkvisten. Till slut lugnade de ner sig, antagligen eftersom de nyss fått ungar. Men idag gick det fan för långt!

Idag när jag skulle en snabbis till Willys tyckte jag det var ovanligt mycket fiskmåsar på gården och de "skrek" ovanligt mycket. Jag behövde inte fundera länge på varför. Två-tre ungar hade hamnat på marken, kanske för de försökt flyga. Fickmås-föräldrarna var självklart fullt beredda att försvara sina ungar mot fiender. Så fort en människa vistades på gården här anföll de. De dök ner mot mitt huvud, bara en decimeter ifrån att sätta klorna i. De turades om att göra så, alltså upprepande gånger, tills jag var ur sikte. Jag har fan aldirg varit så rädd för något djur i hela mitt liv! Särskilt när de anföll framifrån, mot ansiktet! Jag sprang nästan hela vägen till Willys. Detta har nog satt spår i min framtid nu. Fan va hemskt det var! Detta skedde även när jag skulle ta cykeln upp på stan. Dumma äckliga mås-jävlar! :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0