Kos - here we come!

En vecka kvar till Kos! Laddaladda
Kanske dags att packa redan nu så man vet vad som fattas.
En ny bikini skall inhandlas iallafall. Ska bli spännande att besöka ett land utanför kanarieöarnas område. (been there 6 times) Ett nytt land! Kräver ny inlärning av "Var ligger närmaste bar?"
Jag kommer vara helt lost där borta, på kanarieöarna klarade jag mig bra eftersom de flesta spanjorer där lever på oss svenskar och kan tom prata svenska med skånsk dialekt.
Tina och Wang, det här hittade jag , dags att träna lite redan nu kanske? :)
Vanliga ord

Svenska

Grekiska

Hej

Yassou

Godmorgon/goddag

Kalimera

Godkväll

Kalispera

Godnatt

Kalinichta

Adjö

Andio

Idag

Simera

Tack

Efcharisto

Ja

Ne

Nej

Ochi

Ursäkta

Signomi

Vatten

Nero

Öl

Birra

Vin

Krasi

Okej

Endaxi

  

Vanliga fraser

Svenska

Grekiska

Hur mår du?

Ti kanis?

Bra & du?

Kala esi!

Bra tack!

Kala efcharisto!

Mycket bra!

Poli kala!

Vad heter du?

Pos selene?

Jag heter...

Me lene...

Jag är från Sverige

Ime apo ti Zoidhia

Jag vill betala

Pleroso me parakalo


Kommentarer
Postat av: Wang

Goodie Linis! Några glosor måste vi ändå banka in i våra skallar ;P

2007-06-14 @ 21:42:15
URL: http://littleblackcloud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0