tig och svälj, kvinna

Dags att bli av med några kilo. Igår började jag med Nutrilett pulver dryck vilket ska ersätta min lunch och middag. (Frukosten kommer bli den heligaste måltiden!) Är redan frusterad, bara två dagar har gått! I början tänkte jag; "två veckor klarar jag lätt". Nu har jag insett att jag bör minska ned detta till en vecka till att börja med. Jag vill ha vanlig mat!

Och mitt jobb är verkligen det perfekta hjälpen för den här dieten. Jag går runt i ca 8 timmar bland tacos, pitabröd, kyckling, kebabtallrikar, pommes, pizza, hamburgare, baguetter, bakelser, kakor, tårta, glass, milkshakes. Gud är verkligen på min sida nu känner jag. Lungt och sansat går jag till personalrummet på min lunchrast, sätter mig bredvid mina arbetskamrater med min Nutrilettdrink och verkar helt oberoende av att de just då sitter och vräker i sig en hamburgare eller kebabtallrik. Jag sätter på min "vadå-det-här-är-minst-lika-gott-om-inte-godare look" och häller i mig den vällingliknande sörjan trots att kräkreflexerna redan är i full gång. Ett jobb på ett slakteri, sopgubbe eller avloppsrensare är just nu min stora dröm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0