jul.jul

Ja, och så var julafton över ännu en gång, alldeles för snabbt som vanligt. Önskar julafton var dubbelt så lång!
Igår gick jag upp vid åtta, ja för att locka håret galet nog. (Tog en timma!) Sen gick jag och väckte Andreas halv tio. Vi tände lite ljus och åt frukost. Sen öppnade vi våra paket som låg under granen eftersom vi ville göra det tillsammans i lugn och ro. Jag fick precis vad jag önskat mig, fastän jag inte önskat mig det rakt ut av Andreas eftersom jag visste att det var för dyrt.. men han hade köpt det ändå. Blev superglad. Fick bismarck armband, halsband och örhängen. Har alltid velat ha det! Sen min favoritparfym som var slut, Jean Paul Gaultier Classique. 
Blev så glad för dem. Det hade absolut räckt med bara dem på julafton!


Sen åkte vi hem till mina föräldrar, syskon, moster, kusiner och mormor. Lika rörigt varje gång, men utan det blir det ingen riktig julkänsla antar jag.. Där åt vi julbord, kollade på Kalle Anka och böt presenter innan jag och Andreas skulle iväg igen. Fick mycket fint, och jag tror de blev glada för mina presenter med! :)

Sen rusade vi iväg till Rinkaby utanför Glanshammar. Där befann sig Andreas familj och bröder med familj. Vi åt återigen julbord (men mycket lite denna gång pga svullna magar! haha). Andreas bröder tvingade i mig några snaps också. Inte gott :/ Sen böt vi presenter igen, fastän jag var med än nöjd med allt jag redan fått. Man kan nästan inte låta bli att tänka på barn i världen som inte ens har någon att vara med på julafton där jag satt med en stor hög med dyra presenter, trevligt folk, varm brasa och mat och godis i överflöd.. Världen är rätt bra orättvis va? 
Vid nio tiden var jag och Andreas så trötta att vi höll på att somna i soffan, så där fick julafton vara över för vår del.

Här kommer en del foton får kvällen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0