helgen

Underbart med en ledig helg, det var läängesen. Har både latat mig en del och gjort en massa saker. Vi tar det från början..

Fredag - Jobbar. Andreas ringer på eftermiddagsrasten och frågar om jag ska med på fest hos hans bror. Javisst, varför inte.. Blir hämtad vid åtta. Blir tydligen ingen fest, han ska istället ut med sina killkompisar, "grabbkväll". Jaha, Lina blir alltså hemma framför Idol i pyjamasen. Suck.. och jag som ägnat hela eftermiddagen att planera hur jag skulle se ut och om jag skulle ringa och bjuda med några.. det blev jag, Martini och en veggie micropizza istället. Dessutom kommer inte bara ett fyllo, utan två fyllon (stinkandes av sprit, öl och McD.) hem klockan 3.00.
-"Heeeeej, sover du? (eh ja?) Staffan sover i soffan inatt älskling, går det bra? *sliskig puss i örat*" 
(-Får ni inte båda plats där? Snälla prova!)

Lördag - Vaknar 11 av att Staffan bestämt sig för att vi ska gå upp då. Käkar frukost medan pojkarna spelar tvspel (de väntar på att alkoholen skall försvinna så Andreas kan skjutsa hem Staffan) Äntligen ensamma "våran" helg vid 15-16 tiden.. Åker till Rusta. Åker hem och gör iordning tacos. Tittar på min favoritfilm Moulin Rouge. (Andreas håller på att somna 734 ggr. Okej, det kanske är en tjejfilm!)

Söndag - Vi är bjudna på lunch hos mams och paps vid ett men drar iväg en sväng till Marieberg först. Andreas har fått för sig att köpa en finjacka med knappar o skit. Går i alla affärer. Hittar ingen. Äter den tradittionella adventslutfisken a la Göthlin. Sedan är det även dags för traditionella julpysslet, dvs julkort. (har alltid gjort egna julkort i vår familj) Orkar bara göra 4. Andreas gjorde ett. Blev.. gulligt?

Nu sitter jag här och försöker få katten bort från skärmen. Är ledig även imorgon, så först blir det tvättid sedan en sväng upp på stan för att leta vidare mina julklappar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0