Lika bra att skaffa rullator då..

Det är fan läskigt när man kommer på sig själv ibland att man beter sig som sin morsa eller ännu värre; sin mormor!! Man ger ifrån sig mer och mer tecken på att man börjar tillhöra den vuxna generationen. T.ex; lägger ned massa recept i fliken "favoriter" på internet, man förstår inte vad ungarna i lekparken säger och man pryder sitt hem med massa design, porslin och krukor istället för smutsiga kläder och afficher på boybands. Och jag som bara är 19 (om 4 dagar!).. Jaja, tänker ni, du SER iallafall inte gammal ut. Men nä, den håller fan tydligen inte heller! (böööl) I helgen när jag jobbade och stod vid montern med brickor i serveringen kommer en man med sitt barn fram till mig. Barnet håller i en tallrik och pappan uttrycker sig "Ge tanten tallriken.." Jag förmodar att detta är ett vardagligt skämt och ska möta mannen med ett flin och ett "haha". Han ser hyperallvarlig ut. Mina mungipor dras sakta ned och jag tar snabbt emot tallriken och drar bort blicken. Ida, min jobbarkompis får fram ett "Aj" och tittar medlidande på mig. Ja, precis. Det var väl ungefär så jag också skulle sammanfattat det; Aj. Resten av dagen försöker jag spegla mig i det mesta av blankt material för att försöka hitta möjliga rynkor och gråa hårstrån. Kan det verkligen vara så allvarligt? Jävla gubbjävel.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0