att plugga eller icke plugga..

Då var absolut sista lovet slut.. Känns lite ruttet faktiskt, även om man kommer ha sin ledighet på något annat sätt senare, kommer det inte vara samma känsla ändå. Lov är liksom mer betydelsefullt när man går i skola än om man jobbar.. Tror jag?! Äh, snart studenten vafan! No more school!!

Jag tänkte ju då ha pluggat lite nu på lovet för att vara förberedd inför det som kommer nu efter lovet.. Men nä. Har jag gjort något? Jag tror inte det.. Jag har lite ångest när jag får syn på böckerna men jag har noll motivation just nu. Allt har släppt efter jag kom på varför jag mått så jävla illa veckorna innan lovet. Det var pga stress, vilket jag aldirg trodde skulle drabba mig. Jag brukar kunna prioritera bort saker när vi har för mycket. Men jag hamnade iallafall i stressfällan och på lovet blev jag faktiskt mycket bättre när jag fick vila ut. Jag antar att anledningen till varför jag inte har någon motivation är att kroppen inte vill stå ut med samma skit ännu en gång. Frågan är om man ska lyda kroppen och ge fan i vad jag får på de närmaste proven eller strida emot och plugga ändå? Jag vet inte! :S



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0