All I can do is pray.

Några anledningar till varför Matte C var ett dåligt val:

- Det är allmänt jävla onödigt kunnande för alla som inte ska bli Wannabe-Einstein.
- Håkan blir ursinnig och dumförklarar en om man frågar något. (Vi har tydligen läst allt vi bör kunna
i Matte A)
-
Ibland får man "Yes baby" som svar. Är det normalt?
- När vi (till slut) får tid att räkna själva tycker Håkan det är roligare att berätta historier om när han var ung.
- Om man vill fråga något när lektionen är slut har Håkan redan hunnit halvvägs genom stan på cykeln.
- Proven är gjorda på vanliga uppgifter från boken, så när det är dags för Nationella provet får man hoppas på att man klarar sig på "bra försök"-poäng.
- Och snälla.. vem använder, exponentialekvatioer, logaritmer, rationella uttryck 
  och kvadratiska funktioner, egentligen?

Men, för att komma in på de flesta linjer jag skulle kunna tänka mig i framtiden
behöver man tydligen Matte C, vilket överväger alla negativa anledningar.
Men.. som sagt, hur mycket av det vi lär oss nu kommer jag ha användning för i framtiden..?
Probably NADA.


Kommentarer
Postat av: Josefin

HAHA! jag höll på att garva ihjäl mig av din lista! Det stämmer på Pricken, allt verkligen!
En sak är säker, jag hoppas Verkligen att den utbildning som jag senare vill gå Kräver Matte C för att man ska få söka. Annars har jag gått igenom detta lidande helt i onödan!

2006-11-27 @ 16:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0